Programy lojalnościowe dużych dyskontów

/

Obecnie w wielu sklepach prowadzone są różnego rodzaju akcje i programy lojalnościowe. Czy jest to opłacalne, a może wręcz przeciwnie? Wiele osób chwali sobie to rozwiązanie, ale są i takie, które uważają, że za niezbyt dobre.

Program lojalnościowy

Jaki program lojalnościowy jest najlepszy? Obecnie wiele osób chwali sobie przede wszystkim PayBack. Wynika to z faktu, że program jest jest obsługiwany przez dużą ilość partnerów, u których można zbierać i wydawać punkty:

  • hipermarkety - jeden punkt za wydane 2 zł,
  • sieci komórkowe - jeden punkt kosztuje 2 zł,
  • stacje benzynowe - za dwa litry paliwa należą się 3 punkty,
  • kina - za 2 zł jest jeden punkt,
  • sklepy z multimediami - za 3 zł można otrzymać 1 pkt,
  • serwisy internetowe - jeden punkt otrzymuje się za wydane 3 zł,
  • płacenie za energię elektryczną,
  • korzystanie z karty debetowej lub kredytowej

Ten program lojalnościowy ma naprawdę wiele zalet.

Karta lojalnościowa

Inne programy lojalnościowe warte uwagi

Oczywiście istnieje o wiele więcej programów lojalnościowych  np. VITAY czy ClubCard.

ClubCard to program sieci sklepów Tesco. Punkty można zbierać tylko robiąc zakupy - za wydane 2 zł otrzymuje się 1 pkt. Co jakiś czas zebrane punkty są wymieniane na bony płatnicze. Wysyłane są one do klientów pod wskazany adres. Program jest podobny do PayBack, ale ograniczony jedynie do Tesco. Opłacalny jest przede wszystkim dla osób, które często robią zakupy w sklepach sieci.

VITAY to z kolei program należący do Orlenu. Punkty zbiera się poprzez robienie zakupów na stacjach benzynowych Orlen oraz poprzez kupowanie w wybranych sklepach internetowych. Program skierowany jest do osób, które często tankują sœój samochód. Im więcej wyda się jednorazowo na paliwo, na tym większą ilość punktów można liczyć.

Punkty zbiera się nie tylko za samo tankowanie, ale i za kupowanie produktów na stacji Orlen. Trzeba jednak pamiętać, że produkty sprzedawane na stacjach objęte są na ogół bardzo wysoką marżą.

Jeden z programów lojalnościowych skierowany jest też do osób, które kupują spore ilości materiałów budowlanych. Mogą one wyrobić sobie srebrną kartę w marketach budowlanych sieci Praktiker. W przypadku przekroczenia 20 tysięcy złotych  karta ta jest wymieniana na kartę złotą. Dzięki niej można wykorzystać 10% rabat na cały asortyment przez cały rok na zakupy we wszystkich sklepach sieci. 20 tysięcy złotych to dość dużo, ale w przypadku firm  budowlanych wydanie takiej kwoty na materiały budowlane i remontowe nie jest większym problemem i nie zabiera dużo czasu.