W skład sieci Carrefour wchodzą zarówno hipermarkety, jak i supermarkety. Carrefour założono w 1959 roku we Francji, gdzie został również otwarty pierwszy market. Miało to miejsce w 1963 roku w Annecy. Sklep umiejscowiono na skrzyżowaniu ulic, stąd też nazwa „carrefour”, oznaczająca w języku francuskim skrzyżowanie. Pierwszy market tej sieci został otwarty w Polsce w Łodzi w 1997 roku.
Carrefour ma w swej ofercie bardzo dobre produkty, o świetnym stosunku jakości do ceny. Oferta marki Carrefour jest z tego względu uważana przez wielu za niezwykle korzystną. Produkty w sklepach Carrefour odpowiadają obecnym potrzebom konsumentów, którzy poszukują różnych towarów znanych marek w korzystnych cenach. Oprócz znanych producentów sieć Carrefour posiada własną markę, oznaczoną znakiem „Jakość Carrefour”.
Sieć sklepów Carrefour to sklepy o dużych powierzchniach, mniejsze supermarkety, a także stacje benzynowe.
PakStar2012 – wyróżnienie zostało przyznane sprzedawanej przez sieć Carrefour torbie biodegradowalnej, którą doceniono w kategoriach: „Opakowanie Jednostkowe”, a także „Opakowanie przyjazne Środowisku”.
Marka Wysokiej Reputacji – przyznawana markom cieszącym się dobrą reputacją wśród klientów. Została przyznana sieci Carrefour w lipcu 2012 roku.
Nagroda Hermesów – odznaczenie przyznane sklepom Carrefour w 2012 roku w kategorii sieci franczyzowych.
Grand Prix Internal – wyróżnienie zostało przyznane na gali kongresu Eropean IC & Intranet Meeting w październiku 2011 roku. Sieć sklepów Carrefour otrzymała nagrodę „Najlepszy Intranet 2011”, przyznawaną dużym firmom.
Miejsce przyjazne rodzicom i dzieciom – to odznaczenie otrzymała Galeria Lubelska, która jest własnością Carrefour Polska.
Superbrands – tę nagrodę przyznaje się firmom cieszącym się największym uznaniem w danej dziedzinie. Sieć sklepów Carrefour otrzymała je w 2009 oraz 2010 roku.